آیا می دانید که روتوایلر شما چه و چه مقدار باید بخورد؟ سوال مهمی که خیلی از صاحبان روتوایلر از خودشان می‌پرسند همین است. اینکه چه مقدار غذای برای توله سگ روتوایلر باید در نظر بگیرم؟ اگر پاسخ این سوال را نمیدانید نگران نباشید، در این مطلب به شما میگوییم که به توله سگ روتوایلر چقدر باید غذا بدهیم و اینکه روزانه به چه مقدار غذا لازم است. علاوه بر این میگوییم که بهترین زمان برای غذا دادن به این توله سگ نگهبان چه زمانی است.

 

نکته مهم که باید درباره تغذیه توله روتوایلر

تصمیم گیری در مورد اینکه چه مقدار غذا برای تغذیه توله روتوایلر خود نیاز دارید به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. سن توله، وزن توله، جنسیت و سطح سلامتی سگ در تعیین میزان غذای سگ روتوایلر موثر است. توله های روتوایلر مستعد چاقی و اضافه وزن هستند به همین دلیل باید در غذا دادن به آنها دقت و وسواس خاصی داشته باشید. شما باید بتوانید با تنظیم درست میزان غذا و همچنین تمرین و ورزش کردن، وزن توله های روتوایلر را کنترل کنید.

اهمیت غذای توله سگ روتوایلر

وزن سگ روتوایلر بالغ ماده بین 34 تا 47 کیلو و در روتوایلرهای نر این عدد بین 50 کیلو تا 58 کیلو میرسد. پس درست است که توله سگ روتوایلر شما، در حال حاضر خیلی کوچک است، اما به زودی تبدیل به یک سگ بزرگ و عضلانی خواهد شد. به همین دلیل باید در تغذیه آنها دقت کنید تا رشد خوبی داشته باشند و سگی سالم داشته باشید.

این نژاد همیشه در معرض ابتلا به بیماری های مفصلی و استخوانی هستند، پس در سنین پایین باید رشد مناسبی در استخوان بندی شان داشته باشند. رشد کامل توله روتوایلر نوید یک زندگی طولانی برای سگ شما خواهد داشت.

 

بهترین غذا برای توله سگ روتوایلر چیست؟

بهترین غذا برای توله های روتوایلر تا 8 هفتگی فقط شیر مادر است. بعد از این سن، سیستم گوارش توله ها رشد و تغییر میکند و از شیر گرفته میشود. در این زمان میتوانید از غذاهای خشک، تر و کنسروی و غذاهای خانگی استفاده کنید. اختلاف بین اینکه کدام یک بهتر است زیاد است. به همین دلیل شما هنگام انتخاب باید به این نکته توجه کنید که در غذایی که انتخاب کردید، نیازهای توله سگ برای رشد را تامین میکند یا خیر؟

در رژیم غذایی توله روتوایلر باید به این نکته توجه کنید که آیا به اندازه کافی کلسیم، فسفر، چربی، فیبر و پروتئین به سگ شما میرسد یا نه.

معمولا توله سگ های کمتر از یک سال به حداقل 28 درصد پروتئین و 12 درصد چربی نیاز دارند.

برای اندازه گیری این درصد ها میتوانید از دستورالعمل های موجود روی غذاهای خشک و تجاری استفاده کنید.

روش دیگر مشورت با دامپزشک است، دامپزشک متخصص تغذیه معمولا با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند: سن سگ، میزان فعالیت، جنسیت، نژاد سگ و همچنین وضعیت سلامتی آنها اقدام به تنظیم رژیم غذایی می‌کند.

 

چند وقت یکبار به توله ها غذا بدهیم؟

نوع غذایی که در مرحله قبل انتخاب کردید، میزان غذای او را تعیین می کند.
هنگام تصمیم گیری در مورد نوع غذا، بسیار مهم است که به تغذیه سگ ها نیز توجه کنید. برای بزرگ کردن یک توله سگ سالم و شاد، باید دقیقا بدانید چه چیزی برای او مفید است، چه غذاهایی ارزش غذایی بالا یا پایینی دارند و مواد تشکیل دهنده غذای تجاری سگ در واقع به چه معناست. به عنوان مثال، توله سگی که با غذای کم ارزش تغذیه می شود، به مقدار بیشتری از آن نیاز دارد، در حالی که توله سگی که یک وعده غذایی بسیار مغذی می خورد، به مقدار کمتری نیاز دارد.

اما به طور کلی میزان غذای توله سگ روتوایلر به شرح زیر است:

سن توله سگ روتوایلر مقدار غذای روزانه وعده های غذایی
2 ماهه 2 تا 3 فنجان 2
3 ماهه 2 تا 3 فنجان 2
4 ماهه 3 تا 5 فنجان 3
5 تا 6 ماهه 3 تا 5 فنجان 3
7 تا 8 ماهه 4 تا 6 فنجان 3
9 تا 10 ماهه 4 تا 6 فنجان 3
10 تا 12 ماهه 4 تا 6 فنجان 3

 

چه زمانی برنامه را از غذای توله سگ به بزرگسال تغییر بدهیم؟

به طور معمول، زمانی که سگ شما به سن 18 تا 24 ماهگی رسید، باید به او غذای بزرگسالان بدهید. با این حال، نژادهای بزرگ مانند روتوایلر اغلب کندتر رشد می کنند، بنابراین ممکن است بخواهید چند ماه بیشتر طول بکشد.

یک راه بهتر برای تشخیص بهترین زمان تغییر غذای روتوایلر از توله به بزرگسال، بررسی وزن آنهاست. هنگامی که آنها تقریبا به 90٪ قد و وزن بزرگسالان خود رسیدند، می توانید تغییر دهید.

هرچند این کار را سریع انجام ندهید. زمان می برد تا سگ خود را با غذای جدیدی آشنا کنید، چون تغییر غذا آن هم به صورت سریع، میتوان باعث بروز اسهال در سگ شود. بهتر است در طی یک ماه، از قانون 80-20 استفاده کنید. به این صورت که در هر هفته 20 درصد غذای جدید به رژیم غذایی قبلی اضافه کنید.

هنگامی که روتوایلر شما به بلوغ کامل خود رسید و رشد خود را به پایان رساند، باید برنامه غذایی منظمی را تنظیم کنید. غذای سگ روتوایلر باید تنظیم باشد، چون اینطوری مطمئن می‌شوید که سگ شما چاق نمی‌شود.

همانطور که سگ شما بالغ می‌شود و رشد می‌کند، بهتر است وعده غذایی روزانه روتوایلر را به 2 وعده در روز تغییر دهید. به این ترتیب به او اجازه نمی دهید شکم و ناحیه قفسه سینه خود را بیش از حد با غذا پر کند که می تواند باعث نفخ او شود. سگ های مانند روتوایلر، هاسکی و ژرمن استعداد خاصی در نفخ دارند، پس بهتر است از پرخوری کردن آنها جلوگیری کنید.

 

مطالب مرتبط:

 

چرا توله سگ روتوایلر من غذا نمی خورد؟

غذا نخوردن سگ به خصوص توله سگ اتفاق خوش‌ آیندی نیست. اما رفتار ممکن است طبیعی باشد یا نشانه بیماری یا مشکلی خاص در توله سگ روتوایلر شما باشد.

متأسفانه، تشخیص تفاوت بین این دو حالت مشکل است. برخی از سگ ها از خوردن غذا خودداری می کنند زیرا اشتهای زیادی ندارند یا غذای خود را دوست ندارند، در حالی که برخی دیگر به دلیل مسائل پزشکی از خوردن غذا خودداری می کنند.

اگر مشکوک هستید که سگ شما به غذا علاقه ندارد، بهتر است آن را تغییر دهید، اما اگر احتمال می‌دهید مشکلی داشته باشد، بهتر است مواردی مانند بی حالی، اسهال یا استفراغ در سگ خود را چک کنید.

بیماری هایی که میتواند علت غذا نخوردن توله روتوایلر باشد عبارتند از:

  • پاروویروس
  • دیستمپر
  • انگل های روده ای
  • نفخ
  • جسم خارجی بلعیده شده

اگر مشکل بیش از یک یا دو روز طول بکشد یا اگر با علائم دیگری همراه باشد، باید به دامپزشک خود مراجعه کنید.

 

منبع: hepper.com