سگ‌ها عاشق تشویقی هستن و همیشه دادن انواع تشویقی به سگ باعث خوشحال شدنش می‌شه. البته تشویقی کاربردهای زیادی داره و در زمینه آموزش و تربیت کردن، تمیز کردن دندان‌ها و سلامت دهان و لثه‌ها، تامین ویتامین‌های لازم و … هم نقش مهمی داره.

بنابراین به عنوان صاحب سگ، خرید خوراکی تشویقی برای سگ بازیگوشتون یکی از مهم‌ترین کارهاییه که می‌تونید براش انجام بدید تا پیوند عاطفی بین شما و سگتون هم محکم‌تر و بهتر بشه.

اما تشویقی سگ اصلا چیه و چه انواعی از تشویقی در بازار وجود داره؟ از بین این همه تشویقی کدوم برای سگمون مناسب‌تره و کاربرد بیشتری براش داره؟

تشویقی سگ چیه و چه کاربردی داره؟

تشویقی یا تریت (Treat) وعده‌های کوچک غذاییه که به صورت میان وعده و اسنک به سگ داده می‌شه و کاربردهای زیادی می‌تونه داشته باشه. برخی از مهم‌ترین کاربردهای تشویقی سگ عبارتند از:

  • خوشحال کردن سگ
  • تشویق سگ پس از انجام یک کار خوب
  • تربیت و آموزش دادن به سگ
  • تامین ویتامین‌های مورد نیاز
  • کمک به سلامت دندان‌ها
  • کمک به حفظ سلامت پوست و مو

تشویقی سگ از چه سنی باید داده بشه؟

توله‌ها تا هشت هفتگی یا همون ۲ ماهگی باید پیش مادرشون باشن و از شیر مادر تغذیه کنن. بعد از ۲ ماهگی می‌تونید توله رو به خونه‌تون بیارید و ازش نگهداری کنید.

از همون بدو ورود باید تربیت سگ رو شروع کنید و برای موفقیت بیشتر در تربیت توله می‌تونید از تشویقی سگ استفاده کنید. طعم‌های مختلف تشویقی رو امتحان کنید تا تشویقی مورد علاقه توله‌تون رو کشف کنید و در آموزش و تربیتش از همون تشویقی استفاده کنید. 

غذای تشویقی سگ

چه زمانی بهتره به سگمون تشویقی بدیم؟

برای این که تاثیر تشویقی بیشتر باشه باید اونو در زمان مناسب بهش بدید.

بین وعده‌های غذایی اصلی، بهترین زمان برای تشویقی دادنه.

مخصوصا اگه هدفتون از این کار آموزش دادن به سگ باشه بلافاصله بعد از غذا خوردن سگ یا قبل از غذا خوردنش مطمئنا زمان مناسبی برای این کار نیست.

قانون ۱۰% تشویقی

سگ‌ها عاشق تشویقی هستن و ما صاحبان سگ هم عاشق خوشحال کردن سگمون! اما تشویقی و اسنک هم بالاخره غذا هستن و اگه به میزان زیاد به سگ داده بشه باعث اضافه وزن و چاقی در سگ می‌شه. به همین دلیل لازمه که قانون ۱۰% رو در مورد تشویقی دادن رعایت کنید:

یعنی تشویقی سگ نباید بیشتر از ۱۰% از رژیم غذایی و کالری دریافتی روزانه‌اش رو تشکیل بده!

در این زمینه می‌تونید با یه دامپزشک مشورت کنید و مقدار تشویقی رو بر اساس وزن سگ و میزان فعالیتش محاسبه کنید.

بهترین انواع تشویقی برای سگ

تنوع زیادی از تشویقی در بازار وجود داره که شاید انتخاب رو برای ما سخت کنه. به طور کلی تشویقی‌های موجود در بازار به دسته‌های زیر تقسیم می‌شن:

  • بیسکوییت‌های تشویقی
  • تشویقی‌های نرم
  • تشویقی‌های شبیه به استخوان برای سلامت دندان‌ها
  • تشویقی‌های جویدنی (گوشت، استخوان و غضروف حیوانی)
  • تشویقی‌های رژیمی
  • تشویقی‌های گیاهی

البته بیشتر تشویقی های سگ به صورت غذای خشک هستند که خیلی هم پرطرفداره و سگ ها هم عاشقش هستن. توی مقاله غذای خشک سگ پتیار میتونین با انواع غذای خشک آشنا بشین.

غذای تشویقی سگ نوبی مدل training bones

تشویقی استاراسنک دانه‌های کوچک به شکل استخوانه که طعم‌های مختلفی داره. این تشویقی‌ها جنس نرمی دارن و سگ زمان زیادی رو لازم نیست برای جویدن و خوردنش صرف کنه. به همین دلیل برای آموزش و تربیت و به عنوان تشویقی مخصوص توله سگ می‌تونید ازش استفاده کنید.

تشویقی استخوانی سگ کروچی مدل chicken

سگ‌ها به طور غریزی عاشق جویدن استخوان هستن و این کار براشون خیلی لذتبخشه. تشویقی جویدنی سگ کروچی به خاطر ظاهر استخوانی‌ش سریع توجه سگ‌ها رو به خودش جلب می‌کنه و جویدن اون می‌تونه کار مسواک زدن رو برای سگ انجام بده و باعث سلامت دندان‌ها و از بین رفتن بوی بد دهان سگ بشه.

استخوان تشویقی سگ کروچی محصول ایتالیاست و با طعم مرغ تولید شده که برای سگ‌ها بسیار لذتبخشه.

بهترین تشویقی سگ

تشویقی سگ نوتری پت مدل Rumen

نوتری پت یکی از شرکت‌های ایرانیه که در زمینه محصولات مرتبط با پت کارنامه قابل قبولی داره. تشویقی سگ نوتری پت از اجزاء بدن حیوانات (سیرابی) تهیه شده که با شیوه‌های مدرن فرآوری و خشک شده و رطوبتشون به زیر ۶% رسیده تا ماندگاری بالایی داشته باشن.

این تشویقی قبل از خشک شدن در محلول حاوی ویتامینها، املاح و مواد معدنی قرار داده شده تا علاوه بر پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز سگ رو هم تامین کنه.

تشویقی مدادی اورلاندو بسته ۸ عددی

تشوقی سگ مدادی یکی از پرطرفدارترین تشویقی‌ها به حساب می‌آد. بسته بندی کوچک، تنوع در طعم و قیمت مناسب این محصولات باعث شده همیشه در سبد خرید صاحبان سگ قرار داشته باشه و به اعتقاد خیلی‌ها بهترین تشویقی برای سگ هست.

تشویقی سگ مدادی اورلاندو تولید کشور آلمانه، با طعم گوشت گاو تهیه شده و پروتئین بالایی داره. می‌تونید هرکدوم از این تشویقی‌های مدادی رو یکجا یا موقع آموزش به صورت تکه تکه به سگتون بدید.