در این مطلب در این باره مفصل می‌خوایم صحبت کنیم. اول بگیم که پت شاپ چیه؟ بعد فرق پت‌شاپ حضوری و اینترنتی رو بگیم و در آخر هم بهترین پت شاپ های آنلاین و اینترنتی رو به شما معرفی کنیم. اگه حیوان خانگی دارید یا به هر شکلی از یه حیوان نگهداری و مراقبت می‌کنید حتما این مطلب رو بخونید.

پت شاپ چیست؟

پِت شاپ (Pet Shop) از دو کلمه pet به معنی حیوان خونگی و shop به معنی فروشگاه تشکیل شده و به فروشگاهی گفته می‌شه که کلیه محصولات مرتبط با حیوانات خانگی مثل غذا، قفس، خاک، اسباب بازی و ... رو عرضه می‌کنه. این کلمه رو می‌شه به صورت «فروشگاه لوازم حیوانات خانگی» ترجمه کرد، با این حال این اصطلاح به همین شکل انگلیسی رایج شده و کم کم در بین مردم جا افتاده.

در سال ‌های اخیر مردم تمایل بیشتری به محبت و نگهداری از حیوانات خانگی پیدا کردن و به همین دلیل هم پت‌شاپ‌های زیادی در شهرهای مختلف ایران به وجود اومده. صاحبان حیوانات مختلف (پرندگان، سگ، گربه، جوندگان، ماهی و آبزیان و ...) تو این فروشگاه‌ها می‌تونن هرچیزی که برای نگهداری و مراقبت از حیوان خانگی‌شان نیاز دارن رو پیدا کنن.

استراحت سگ

پت شاپ حضوری یا اینترنتی؟ کدام بهتر است؟

خب، در مورد مفهوم پت‌شاپ صحبت کردیم و حالا بحث رو یکم تخصصی‌تر می‌کنیم! در حال حاضر دو نوع فروشگاه لوازم حیوانات خانگی وجود داره:

  • پت شاپ حضوری
  • پت شاپ اینترنتی
  • پت شاپ حضوری

به فروشگاه‌ و مغازه‌هایی گفته می‌شه که در شهرهای مختلف وجود داره و شما برای خرید حضورا بهشون مراجعه می‌کنید. در این فروشگاه‌ها هرچیزی که برای مراقبت از حیوان خانگی‌تون نیاز داشته باشید وجود داره.

در حال حاضر در شهرهای بزرگ ایران پت‌شاپ‌های متعددی وجود داره و پاسخگوی نیازهای مشتریان هستن؛ اما خب تعداد این فروشگاه ها در شهرهای کوچک‌تر کمتره و در برخی از شهرها و شهرستان ها متاسفانه حتی یک فروشگاه لوازم حیوانات خانگی هم وجود نداره!

در شهر تهران هم در مناطق مختلف فروشگاه های زیادی وجود داره. در این بین، خیابان اسکندری تهران برای کسانی که حیوان دارن از همه معروف‌تره، چون این خیابان مرکز فروش لوازم حیوانات خانگیه و تعداد زیادی پت شاپ در این منطقه وجود داره. اما ازونجایی که این خیابان در مرکز شهر قرار گرفته مشکلاتی مثل ترافیک، طرح زوج و فرد، آلودگی و ... هم وجود داره که باعث می‌شه خیلی ها حتی فکر رفتن به این خیابون شلوغ رو نکنن!

علاوه بر این مشکلات، به دلایلی که در پایین بهش اشاره می‌کنیم لزوم به وجود اومدن پت‌شاپ‌های اینترنتی و آنلاین احساس می‌شه.

برخی از معایب و کاستی‌های فروشگاه های حضوری عبارتند از:

در تمام شهرهای ایران فروشگاه لوازم حیوانات خانگی وجود نداره و برخی شهرها اصلا پت شاپ نداره!
ممکنه فروشگاه شهرتون به محل زندگی‌تون دور باشه و باید وقت زیادی بذارید تا به اونجا برید.
در شهرهای بزرگ مثل تهران مراجعه و خرید حضوری نیازمند وقت و هزینه زیادیه و ممکنه ساعت‌ها در ترافیک گیر کنید یا دنبال جای پارک بگردید.
تنوع محصولات یک فروشگاه محدوده و ناچارید از بین محصولات موجود انتخاب کنید.
ممکنه فروشگاهی که مراجعه می‌کنید یک محصول خاص رو تموم کرده باشه یا اصلا نداشته باشه.

پت شاپ حضوری

پت شاپ اینترنتی یا آنلاین

به دلایل بالا و همینطور به خاطر گسترش اینترنت و خریدهای آنلاین، در حال حاضر پت‌شاپ‌های اینترنتی زیادی به وجود اومدن که کار رو برای ما صاحبان حیوانات بسیار راحت تر کردن. برای خرید آنلاین دیگه لازم نیست ساعت‌ها وقت بذارید و حضورا مراجعه کنید؛ به راحتی و با موبایل و لپتاپ و کامپیوترتون می‌تونید به این فروشگاه‌ها سر بزنید و چیزی که نیاز دارید رو سفارش بدید و بدون هیچ دردسری درب منزل تحویل بگیرید.

برخی از مزایای پت شاپ اینترنتی عبارتند از:

مهم نیست کجا زندگی می‌کنید، مادامی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌تونید خرید کنید.
ساکنین شهرهای کوچک که هیچ پت شاپی در شهرشون ندارن می‌تونن به راحتی برای حیوان خانگی‌شون خرید کنن.
تنوع محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار بالاست.
امکان مقایسه محصولات و برندهای مختلف وجود داره.
امکان مقایسه قیمت محصولات در این وبسایت‌ها وجود داره.
باعث صرفه‌جویی زیاد در وقت و هزینه و انرژی می‌شه.
محصولاتی مثل غذای سگ یا گربه یا مثلا خاک گربه در بسته‌بندی‌های بزرگ و سنگین بوده و حمل نقلش واقعا سخته؛ اما با خرید اینترنتی شما محصول رو می‌خرید و درب منزل تحویل می‌گیرید.