به عنوان صاحب گربه شاید فکر کنید غذای گربه مهم‌ترین مساله در تغذیه و تربیت گربه است؛ اما اگه اهمیت تشویقی گربه رو بدونید حتما در این مورد تجدید نظر می‌کنید. تشویقی از جنبه یادگیری و آموزش گربه، تامین ویتامین‌های لازم، سلامت دندان‌ها، ایجاد رابطه خوب بین شما و گربه و … برای دوست کوچولوتون مفیده و مهمه.

ما در این مطلب می‌خوایم در مورد تشویقی گربه صحبت کنیم: بگیم اصلا تشویقی گربه چیه؟ چه وقت‌هایی بهتره بهش تشویقی بدید تا بیشترین نتیجه رو ازش بگیرید؛ بهترین و مناسب‌ترین تشویقی برای گربه‌تون کدومه؟ و از کجا می‌تونیم بهترین تشویقی‌ها رو بخریم؟ 


تشویقی گربه چیست؟

تشویقی، تریت (Cat treats) یا اسنک گربه تکه‌های کوچک غذاست که از نظر طعم و بو برای گربه خیلی جذابه و گربه‌ها عاشقش هستن. البته این اسنک‌ها جایگزین غذای اصلی نیستن و به عنوان میان وعده و با اهداف مختلف می‌تونید به گربه بدید. بعضی از مهم‌ترین دلایلِ تشویقی دادن عبارتند از:

  • خوشحال کردن گربه
  • تشویق گربه بعد از انجام یک کار خوب (مثلا ناخن کشیدن روی اسکرچر و نه مبل)
  • هنگام بازی و به عنوان جایزه
  • سلامت دهان و دندان
  • کاهش استرس در گربه‌ها
  • آموزش و تربیت گربه
  • تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم
  • ایجاد رابطه عاطفی عمیق‌تر بین شما و گربه

تشویقی گربه

بهترین تشویقی برای گربه من کدومه؟

انتخاب بهترین تشویقی برای گربه به مسائل مختلفی مثل سن، جنسیت، وزن، شرایط جسمانی و … بستگی داره. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما با یک دامپزشک در این مورد مشورت کنید.

مثلا بعضی انواع تشویقی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستن و اگر گربه‌تون از این نظر کمبود داره بهترین تشویقی براش محسوب می‌شن. از طرفی بعضی از گربه‌ها دارای اضافه وزن و چاقی هستن و به همین دلیل نباید تشویقی‌هایی که پروتئین و کربوهیدرات بالایی دارن رو بهشون بدید. بعضی تشویقی‌ها جویدنی هستن و برای از بین بردن پلاک و جرم دندان مفیدن و …

چه زمانی به گربه‌مون تشویقی بدیم؟

گربه‌ها عاشق تشویقی هستن و هیچ وقت ازش سیر نمی‌شن! اما برای این که دوست کوچولومون دچار اضافه وزن و چاقی و مشکلات سلامتی نشه باید محدودیت‌هایی رو برای تشویقی دادن به گربه داشته باشیم.

می‌دونید که گربه‌ها به هرچی میخوان می‌رسن و ممکنه شما رو وادار کنن بهشون تشویقی بیشتری بدید! اما برای سلامتی خودِ گربه‌ها هم که شده باید قاطع و محکم باشید و کوتاه نیاید.

دامپزشکان معتقدند که ۱۰% انرژی مورد نیاز روزانه گربه می‌تونه از طریق اسنک و تشویقی تامین بشه، نه بیشتر!

بهترین تشویقی برای گربه

اسنک تشویقی گربه کچت بسته ۵ عددی

محصول: آلمان

تشویقی‌های مدادی همیشه جزء محبوب‌ترین اسنک‌‌ها برای گربه هستن و این موضوع رو صاحبان گربه خیلی خوب می‌دونن. تشویقی مدادی کچت محصول کشور آلمانه و شامل ۵ عدد اسنک نرم به طول ۱۴ سانتیمتره.

بستنی گربه وینستون مدل Lachs And Hahnchen بسته ۴ عددی

محصول: آلمان

اسم بستنی گربه رو خیلیاتون شنیدید و شاید تا به حال هم برای گربه‌تون خریده باشید. البته بستنی گربه واقعا بستنی نیست و یه جور غذای تشویقیه که به صورت مایع است و به همین دلیل هم به بستنی گربه معروف شده!

تشویقی گربه شیری نوبی مدل Nobbits Milk

محصول: آلمان

تشویقی تکه‌ای نوبی طعم شیر داره که برای گربه‌ها بسیار لذیذ و خوشمزه است. علاوه بر این، این اسنک حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هست که اونو به یه تشویقی مغذی و مفید برای سلامتی گربه تبدیل می‌کنه.

غذای تشویقی گربه نوبی مدل کرانچی مالت

همه ما صاحبان گربه به خوبی اهمیت مالت در رژیم غذایی گربه رو می‌دونیم. تشویقی مغزدار نوبی مدل Crunchy Malt حاوی مالت هست که با جلوگیری از گلوله شدن موهای خورده شده و تجمع گلوله مویی به هضم و سلامت سیستم گوارش گربه کمک می‌کنه و به ویژه برای گربه‌های موبلند مثل گربه پرشین(persian cat) پیشنهاد می‌شه.

تشویقی طبیعی سویل پت (ماهی کیلکای خشک شده)

محصول: ایران

خب همه می‌دونیم که گربه‌ها عاااشق ماهی هستن و چه تشویقی‌ای بهتر از ماهی! غذای تشویقی سویل پت حاوی ماهی کیلکای خشک شده است و یه میان وعده‌ی طبیعی، سالم و خوشمزه برای گربه‌تون به حساب میاد.