اسباب بازی گربه نقش مهمی در زندگیش داره چون گربه ها غریزی بازیگوشن و عاشق بازی هستن. اغلب ما اینطور تصور می‌کنیم که گربه‌ها فقط دنبال یه جای گرم و نرم روی مبل می‌گردن تا روش لم بدن و بخوابن! به همین دلیل شاید فکر کنیم که گربه‌ها خیلی حوصله بازی کردن ندارن و تهیه و خرید اسباب بازی برای گربه یه کار غیرضروری و بی فایده است.

درسته که گربه‌ها بخش زیادی از شبانه روز (حدود ۲۰ ساعت) رو در حال چرت زدن و خوابیدن هستن. اما اگه قصد نگهداری از گربه دارید فراموش نکنید که اونا موجوداتی بسیار کنجکاو و بازیگوش هستن و همیشه از بازی کردن لذت می‌برن. در واقع برای این که گربه شادتر و سالم‌تری داشته باشید و دوست پشمالو و ملوستون دچار اضافه وزن و چاقی نشه لازمه که براش اسباب بازی‌های مناسب تهیه کنید.

 

ویژگی‌های بهترین اسباب بازی برای گربه

  • گربه‌ها برخلاف چیزی که نشون می‌دن عاشق بازی کردن و یادگرفتن چیزهای جدید هستن. بنابراین اسباب بازی برای گربه‌ خانگی باید براش جذابیت داشته باشه و اونو به هیجان بیاره.
  • گربه‌ها موجوداتی شکارچی هستن، به همین دلیل اسباب بازی‌هایی که حس تعقیب و شکار رو به گربه می‌ده بهترین انتخابن و اسباب بازی مورد علاقه گربه ها هستن.
  • پیشنهاد می‌کنیم چند اسباب بازی انفرادی برای گربه تهیه کنید که در مواقعی که تنهاست هم بتونه با اونا بازی کنه.
  • همینطور چند اسباب بازی برای مواقعی که شما هم خونه هستید و می‌تونید همبازیش بشید داشته باشید.
  • دقت کنید که اسباب بازی های مخصوص گربه دارای قطعات ریز نباشن، چون ممکنه حین بازی توسط گربه بلعیده بشه.
  • اسباب بازی گربه نباید خیلی هم بزرگ باشه، چون در این صورت گربه شما به جای حس شکارچی، حس طعمه بودن بهش دست می‌ده و اصلا این حس رو دوست نداره.
  • دقت کنید که نوع و میزان صدای اسباب بازی (در اسباب بازی‌های صدادار) طوری نباشه که باعث آزار و ترس گربه‌ بشه.
  • هیچ وقت همه اسباب بازی‌های گربه رو دور و برش قرار ندید و هربار یک اسباب بازی رو در اختیارش قرار بدید تا همیشه براش جذابیت داشته باشه و تکراری و یکنواخت نشه.
  • بچه گربه‌ها تقریبا با هر نوع بازی ذوق زده می‌شن و خرید اسباب بازی برای اونا کار راحتیه، اما در مورد گربه‌های بالغ باید به خلق و خوی گربه‌‍تون هم توجه کنید.
  • هر گربه شخصیت منحصربفردی داره و از یک نوع بازی و فعالیت خوشش میاد. بنابراین قبل از اینکه هزینه خیلی زیادی بابت خرید وسایل بازی گربه بکنید اول شخصیت گربه و علاقمندی‌هاش رو بشناسید. این موضوع در مورد خرید تمامی لوازم مورد نیاز گربه هم صدق می‌کنه؛ بنابراین اول گربه‌تون رو بشناسید بعد واسش خرید کنید.

ویژگی های گربه

 

لیست اسباب بازی های محبوب برای گربه

در ادامه همین موضوع یک لیست از بهترین، کاربردی ترین و محبوب ترین اسباب بازی هایی که گربه ها با آن بازی میکنند را معرفی می‌کنم و با ویژگی های آنها هم آشنا می‌شویم.

۱- موش اسباب بازی گربه آیمیگو 

گربه‌ها عاشق شکار هستن! حالا که گربه ما تو خونه زندگی می‌کنه و دیگه نیاز به «شکار» واقعی نداره یه موش اسباب بازی چیزیه که اونو سر ذوق میاره و حس شکار رو توش زنده می‌کنه.

این موش اسباب بازی به گفته خریداران یکی از بهترین و کاربردی‌ترین اسباب ‌بازی‌هاییه که می‌تونید برای گربه‌تون بخرید و اسباب بازی مورد علاقه گربه ها در سنین مختلفه.

۲- اسباب بازی گربه مدل برج سه طبقه

این برج سه طبقه برای هر گربه‌ای جذاب و هیجان انگیزه. سه توپ صدادار در هر طبقه وجود داره که گربه با چرخوندن و دنبال کردنش حسابی سرگرم می‌شه. طبقات این برج از هم جدا می‌شه که هم برای جابجایی راحتتر باشه وهم اینکه بتونید اونو برای تنوع به دو برج کوچکتر تبدیل کنید. جتی گاهی می‌تونید توپ‌ها رو جداگانه در اختیار گربه قرار بدید تا بازی کنه.

این اسباب بازی برای بچه‌ گربه‌ها و گربه‌های بالغ سرگرم کننده است و تقریبا تمام صاحبان گربه که این اسباب بازی رو خریدن از خریدش راضی بودن.

۳- اسباب بازی گربه دوگز مدل Feline Frenzy

این اسباب بازی Feline Frenzy کمی چالشی تره و گربه باید اول شیوه بازی کردن رو یاد بگیره. یه موش بامزه داخل این محفظه قرار داره که با اهرم چرخنده در حال حرکته و حس شکار و تعقیب رو در گربه به وجود میاره.

روی محفظه هم پد اسکرچر قرار داره که گربه می‌تونه قبل و بعد از شکار روش اسکرچ کنه و ناخن‌هاشو برای شکار حسابی تیز کنه! این اسباب بازی هم برای گربه‌های تنها و هم برای چند گربه بسیار مناسب و کاربردیه.

۴- چوب بازی مستر کاپالو؛ اسباب بازی مورد علاقه گربه ها

گربه‌ها عاشق دنبال کردن اجسام متحرک و رنگی هستن و چوب بازی به خوبی این کار رو برای گربه انجام می‌ده. با تکان دادن چوب گربه جذب عروسک متحرک می‌شه و بازی تعقیب و گریز هیجان انگیزی شروع می‌شه.

۵- اسباب بازی انگشتی گربه مسترکاپالو

این اسباب بازی هم تا حدودی مشابه چوب بازیه؛ با این تفاوت که به چای چوب یه حلقه داره که تو انگشتتون می‌کنین و بعد، بازی شروع می‌شه. توپ‌ها و پرهای رنگی و همینطور صدادار بودنش خیلی زود توجه گربه رو جلب می‌کنه و حسابی گربه رو به هیجان میاره.

۶- اسکرچر گربه مدل پامچال

گربه‌ها به دلیل غریزه شکار عادت دارن با ناخن کشیدن و اسکرچ کردن ناخن‌هاشون رو تیز کنن. اسکرچر شاید مثل بقیه اسباب بازی‌ها جنبه تفریحی نداشته باشه اما به دلیل اهمیتی که داره در این مطلب بهش اشاره می‌کنیم.

اسکرچر پامچال علاوه بر استوانه کتفی دارای یه جای خواب نرم و مخملی به شکل گل هست که گربه میتونه روش بخوابه و چرت بزنه. هروقت هم نیاز به ناخن کشیدن داشت روی استوانه کنفی اسکرچ می‌کنه و دیگه سراغ مبلمان خونه نمیره!

۷- اسباب بازی توپ و موش آیمیگو

این اسباب بازی یه موش نرم و با نمک با پرهای رنگیه که به توپ وصل شده و با حرکت توپ، موش ورجه وورجه می‌کنه و توجه گربه رو خیلی زود به خودش جلب می‌کنه. صدادار بودن توپ باعث جذابیت بیشتر این اسباب بازی هم می‌شه.

گربه‌ها خیلی زود عاشق این موش می‌شن و حتی ممکنه انقدر لیسش بزنن که خراب بشه!

۸- توپک های رنگی بسته ۵ عددی

این توپک ها در عین حال که خیلی ساده و ارزون هستن اما ساعت‌ها می‌تونن گربه شما رو سرگرم کنن! جنس این توپک‌ها از مواد نرم و سبک تهیه شده و گربه به راحتی می‌تونه تو دهنش بگیره. ریش ریش‌های براق و رنگی هم باعث جلب توجه گربه و جذابیت بیشتر این اسباب بازی می‌شن. گربه‌ها هم به تنهایی و هم با شما می‌تونن حسابی توپ بازی کنن و تمرین شکار کنن!

۹- اسکرچر و اسباب بازی گربه آیمیگو

این اسباب بازی سه نوع بازی رو در اختیار گربه قرار می‌ده و با خریدش با یه تیر سه نشون می‌زنید! گربه‌ها با چرخوندن توپ تو حلقه حسابی سر ذوق میان، روی پد اسکرچر ناخن می‌کشن و اگه باز هم حوصله‌شون سر رفت با موش بامزه‌ و صداداری که با سیم فنری به اسباب بازی وصل شده بازی می‌کنن.

۱۰- اسباب بازی دندونی گربه مدل استخوان

بچه گربه‌ها موقع دندان درآوردن دچار خارش لثه می‌شن و این اسباب بازی دندونی می‌تونه تا حدود زیادی بهشون کمک کنه. گربه‌های بالغ هم به خاطر غریزه شکار عاشق گاز گرفتن هستن و اگه اسباب بازی مناسب در اختیارشون نباشه ممکنه دست و پای شما رو به عنوان طعمه ببینن و گاز بگیرن!

 

مطالب مرتبط با این مطلب: